Jogos sérios no ensino/aprendizagem conceitual
Abstract
Estuda-se o impacto dos jogos sérios na aprendizagem conceitual em Física, utilizando o jogo Portal 2. A amostra da pesquisa consistiu em estudantes de engenharia do ensino superior politécnico com historial de insucesso escolar persistente. O grupo de controle foi ensinado através de um método de pesquisa guiada, enquanto o grupo experimental utilizou o Portal 2. Os resultados indicam que os alunos que utilizaram o jogo obtiveram melhores resultados na aprendizagem dos conceitos de Física, comparados ao grupo de controle, o que pode indiciar que, nas condições experimentais do estudo, os jogos sérios podem ser facilitadores da aprendizagem de conceitos.
The (A) Assignor declares that (s) text (s) concerned is (are) of his personal authorship, being responsible, therefore, for the originality of the (s) even (s) and gives the organizers, full rights to choice of publisher, publication means, means of reproduction, dissemination of media, drawing, shape, everything that is needed for that publication be effected.
PUBLISHER undertakes to ensure the editorial quality of the publication, ensuring that the concepts and the thought of (a) ASSIGNOR remain faithful to the original. This assignment will be valid throughout the period of legal protection WORK, may hold the PUBLISHER will be shown how many issues it deems appropriate.
All rights are reserved. Any reproduction, even if part of the publication should include the reference credit, according to the current copyright law of Brazil. Still, the article submission process, the author agrees to the terms of an exclusive statement, originality and agreement to the final version. It is justified in the field "; COMMENTS TO THE EDITOR" ;, when the participation of more than one author.